HÜRJET’in rakibi T-7A uçağı sorunlarla boğuşuyor

ByTaner
0

 T-7A Red Hawk eğitim uçağında acil fırlatma sistemi ve çevresel test sorunları ortaya çıktı.

ABD Hava Kuvvetleri’nin yeni nesil eğitim uçağı T-7A Red Hawk, acil fırlatma sistemindeki ciddi güvenlik eksiklikleri ve çevresel testlerde ortaya çıkan yeni sorunlar nedeniyle bir kez daha gündemde. Pentagon’un Test ve Değerlendirme Direktörlüğü (DOT&E) tarafından yayımlanan son rapor, uçağın acil fırlatma sisteminin Hava Kuvvetleri’nin güvenlik standartlarını karşılamadığını belirtiyor.

Rapora göre Şubat 2024’te yapılan testlerde acil fırlatma sisteminde orta hızda iyileşmeler kaydedildi ancak Haziran 2024’te gerçekleştirilen yüksek hızlı testte koltuk fırlatma sıralamasında hata tespit edildi. Ayrıca yeniden tasarlanan kokpit camı kırılma mekanizmasının düzgün çalışmadığı belirlendi. DOT&E, sistemin hava sertifikasyonu alabilmesi ve operasyonel testlere geçebilmesi için en az 7 ek test yapılması gerektiğini vurguluyor.

The War Zone tarafından yapılan habere göre T-7A Red Hawk, Raytheon’un bir alt kuruluşu olan Collins Aerospace tarafından üretilen ACES-5 fırlatma koltuklarını kullanıyor. Daha önceki testlerde, sistemin özellikle düşük hızlarda ve daha çok kadın pilotlarda görülen (hafiflikten dolayı) ciddi güvenlik riskleri taşıdığı ortaya çıkmıştı. Bu eksiklikler, T-7A programının sürekli olarak gecikmesine neden olan en büyük etkenlerden biri oldu.

Çevresel testlerde yeni problemler keşfedildi

Şubat 2024’te Florida’daki McKinley İklim Laboratuvarı’nda yapılan sıcak ve soğuk hava testleri sırasında da çeşitli teknik sorunlar ortaya çıktı. Uçak, -25 ile 110 Fahrenheit derece sıcaklık aralığında test edilirken belirlenen eksiklikler nedeniyle 2025 mali yılının üçüncü çeyreğinde yeni testlerin yapılması planlanıyor. Bahse konu eksiklikler ile ilgili bir açıklama ise yapılmadı.

Raporda, T-7A’nın uçuş sırasında oksijen üreten OBOGS (On-Board Oxygen Generation System) sisteminde de testlerin devam ettiği belirtiliyor. Daha önce birçok ABD askeri uçağında OBOGS kaynaklı kazalar yaşanmıştı. Bu bağlamda sistemin uzun vadeli performansının detaylı şekilde test edilmesi planlanıyor.

Bunun yanı sıra, savaş uçaklarında yaygın olarak kullanılan Otomatik Yer Çarpışma Önleme Sistemi’nin (AGCAS) Red Hawk’a entegrasyonunun 2026’da başlaması bekleniyor. Raporda ayrıca, yapısal yük testleri, görev sistemleri ve yüksek hücum açısı testleri gibi kritik uçuş testlerinin büyük bir bölümünün henüz tamamlanmadığı belirtiliyor.

Boeing T-7 eğitim uçağı (Görsel: Defence News)

Yorum Gönder

0Yorumlar

Yorum Gönder (0)

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!